więcej niż fotografia

Dlaczego klient nie kupuje Twojej oferty?

Prowadzisz własną firmę i wiesz jak ważne są obecnie wizerunek online i strona internetowa. Chcesz przygotować ją szybko i sprawnie, by zaczęła pracować dla Ciebie? Chcesz, by sama sprzedawała Ciebie i Twoje produkty bądź usługi. Ale…. zastanawiasz się co zrobić ze zdjęciami, prawda? Nie wrzucisz przecież tych kilku zdjęć zrobionych zwykłym aparatem – wyglądają jakoś nieprofesjonalnie, a Ty chcesz pokazać swoją kompetentność. Myślisz sobie – kupię zdjęcia stockowe za kilka złoty w popularnej galerii zdjęć. hm… 

Załóżmy, że tak się stało…

Kupiłeś zdjęcia, przygotowałeś stronę, tekst oferty i czekasz na swojego pierwszego klienta. Czekasz, widzisz, że ruch na stronie jest dosyć spory, ale dzięki Google Analytics możesz sprawdzić, że ludzie wchodzą na stronę i po kilku sekundach zamykają okno. Dlaczego tak się dzieje? 

Wyobraź sobie potencjalnego klienta

Szuka rozwiązania dla swojej potrzeby – załóżmy, że jesteś freelancerem i tłumaczysz publikacje z języka angielskiego. Potencjalny klient ma do przetłumaczenia kilka recenzji, chce znaleźć fajnego tłumacza, z którym będzie mógł nawiązać współpracę na dłuższy okres. Wpisuje w google hasło: tłumacz języka angielskiego wrocław – wyskakuje kilka stron, jedną z nich jest Twoja. Nasz klient uruchamia sobie kilka kart ze stronami, które wyskoczyły na zadane hasło. Zaczyna przeglądać – jedna, druga, wchodzi na Twoją – rzuca mu się w oczy zdjęcie, ale od razu go zniechęca, bo widział już je u konkurencyjnej firmy. Myśli sobie: „no ładnie, kolejna niewyróżniająca się strona, kupiona w szablonie”. Nic go nie przyciąga, oferty nie chce mu się czytać, idzie więc szukać dalej.

Taki scenariusz spotyka większość osób, które zbyt pochopnie zrobią sobie stronę firmową, myśląc, że wystarczy napisać ofertę i klient od razu zdecyduje się na zakup. Obecny klient oczekuje jednak czegoś innego, chce unikalności i  szczerości, a widząc zdjęcie stockowe nie pomyśli sobie: „o! fajnie przedstawiona oferta, z chęcią poznam ją bliżej”. Widząc szablonowe zdjęcie, wyłączy stronę i nawet nie zapamięta jej nazwy, bo wie, że szukając dalej, znajdzie nieszablonową konkurencję.

 

planowanie
(tego zdjęcia nie ma na innych stronach, nie jest z darmowej galerii zdjęć, jest mojego autorstwa)

Pamiętaj, że używanie zdjęć stockowych jest skuteczne, gdy wybierzesz i kupisz oryginalne, nieszablonowe zdjęcie.

Darmowe zdjęcia o uniwersalnej tematyce dosyć szybko się rozpowszechniają i można je zobaczyć na wielu stronach jednocześnie. Jak dla mnie, spala to potencjał oryginalności i kreatywności Marki, z jaką chce być kojarzona. Bo o czym to świadczy? Przykłada się do napisania twórczego tekstu, ale nie potrafi już przygotować do tego autorskiej grafiki.

Mamy teraz, jak nigdy wcześniej, dostęp do świetnych aparatów we własnych telefonach komórkowych. Do tego bezpłatne programy do edycji i obróbki grafik. Śmiało rób więc własne zdjęcia wszystkiego, co Cię zainteresuje. W ten sposób twórz własne bazy zdjęć, które później można śmiało wykorzystać jako dopełnienie tekstu. Uwierz, że dzięki temu mocno się wyróżnisz na tle konkurencji.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.